De a hídrobbantás sem sikerült úgy, ahogy tervezték: kétszer kellett felvenni, mert elsőre mindhárom, a jelenetet rögzítő kamera is felrobbant a híddal együtt. Amerikai cowboys menni Európa - túlélni E-cigiző műcowboyok, kamu akasztottak okostelefonokkal, Morricone orrvérzésig - megnéztük, mit kínál ma a hely, amely egykor megmentette a világnak a westernfilmeket. A helyszín Andalúzia, Európa egyetlen sivatagja, a Tabernas, ahol még ma is áll a Sergio Leone által építtetett díszletvárosok egy része. És vissza kell térnünk Tarantinóhoz, ahhoz, amit a képek, a zene és a hangok összeéréséről mondott: tényleg addig sosem (és azóta is kevésszer ilyen sikeresen) látott alkotói mestermunkák eredménye. Leone ezúttal Pier Paolo Pasolini állandó operatőrét, Tonino Delli Collit kérte fel a látványvilág megtervezésére: a finálénál például azt kérte tőle a rendező, hogy a hipnotikus, forgó totálokat vegyítse a fájdalmasan szuperközeli arcképekkel, hogy egyfajta vizuális balett hatást váltson ki a nézőkből.
Ennio Morricone-A jó, a rossz és a csúf-1-1966 - video Dailymotion Watch fullscreen Font
Hogy milyen hatással volt ez a sokáig lenézett műfajban készült film a mozi következő évtizedeire, arról hosszasan lehetne értekezni – a legnagyobb eredménye talán az, hogy a spagettiwestern csúcsaként elkezdte azt a folyamatot, ami 1992-ben, Clint Eastwood Nincs bocsánat ával ért révbe teljesen: az egykor a hősiesség netovábbjaként értelmezett western műfajának revízióját.