A legnagyobb magyarországi katasztrófák 2020. 07. 23. Herceghalmi vasúti baleset A magyar vasúttörténelem legnagyobb balesete 1916-ban volt. November 30-án Ferenc József temetésére rengeteg magyar utazott ki Bécsbe és több különvonat szállította haza az oda látogatókat. Az egyik vonat személyzetének figyelmetlensége következtében két vonat összeütközött, melynek köszönhetően mindkét szerelvény ripityára tört és 72 ember elhunyt és 180 megsebesült. Sajóbábonyi TNT-robbanás Ez volt Magyarország egyik legnagyobb ipari katasztrófája. A magyar TNT gyártás a hidegháború alatt indult be az 50-es években. Egy júniusi meleg nyári napon következett be a hatalmas katasztrófa. A gomba felhőt 20 km-es körzetben lehetett látni, hangját 30 km-es távolságból is lehetett hallani. Csak egy kráter maradt az épületből, de a kialakult tüzek sürgős oltásért kiáltottak nehogy a környéken található vegyianyagok meggyulladjanak. A dolog titokzatos része, hogy a robbanás oka sosem derült ki, hiszen a gépekből és munkásokból semmi sem maradt.
Stephan szeretné beépíteni a tetőteret, hogy a jelenlegi kis műhely helyett egy nagyobbat alakíthasson ki. Közben talált egy szuper csapatot is maga köré. Dóczi Marina szintén karrierváltó pék, aki 15 évnyi multis karriert hagyott ott a kovászolás kedvéért. Azt mondja, egyre nő a péknők száma, de azért ez még mindig egy férfiak uralta szakma, hiszen fizikailag nem könnyű munka. Marina szeretne a többi nőnek is utat mutatni. Stéphane és Marina. Fotó: Facebook/ Chez Matild Amikor ott jártam, éppen a pékség egyik leghíresebb termékét, az eredeti francia bagettet készítette. Mint mondta, ők ehhez is tesznek egy kis kovászt, mert úgy finomabb. És nagyon fontos a bagett esetében, hogy az első formázás után már nem nyúlnak hozzá kézzel. Másik nagy erősségük a kalács, ami rengeteg vajjal és friss tojással készül, Stephane erre a legbüszkébb. Figyelem, ez csak pénteken kapható, és mindössze ötven darabot sütnek, így igyekezni kell! De amúgy minden kenyerüket szívből ajánlom: nekem nemcsak a bagett, de a rozskenyér is nagy kedvencem lett.
Ahányat csak elolvas, vagy inkább sajnos semennyiből. Bármilyen szöveg kapcsán el lehet beszélgetni az előbbi kérdésekről, és akkor egy kicsit közelebb juthatunk ahhoz, milyen is az illető olvasó, de az irodalom sem egyenes és az egyetlen út egy személyiség megismeréséhez. Sajnos az irodalomterápia sem mindenható, ahogy egyik segítő szakma vagy terápiás vonal sem, és még amúgy sem sikerült senkinek megfejtenie egy ember személyiségét. Bonyolultabbak vagyunk ennél. Mit tanulhatunk magunkról a könyvekből? Egyáltalán milyen típusú könyvek alkalmasak erre? Vagy mindegy, mit olvasunk, csak olvassunk? Sok mindent megtanulhatunk, és tulajdonképpen ehhez mindegy is, hogy mit olvasunk. Pontosabban irodalomterápiás szempontból természetesen nem, egyáltalán nem mindegy, de olyan értelemben mégis az, hogy bármilyen szövegről elindulhat a beszélgetés. Ha elolvastuk, akkor máris kapcsolódtunk hozzá, és kialakult valamilyen viszony, ami érdemes lehet a feldolgozásra. Ez igaz inkább az otthoni, szakember nélküli olvasásra.
Akárcsak Andie a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című filmben: a végére nem csak az álomkarrier, de a tökéletes pasi is meglett neki. Vízöntő: Napos oldal Te mindig is úgy érezted, hogy egy kicsit kilógsz a sorból, sőt, hajlamos vagy azt gondolni, hogy fekete bárány vagy. Persze te nem bánod, hogy egyedi vagy, de azért emiatt néha nincs elég önbizalmad. Ezért is ismertél magadra a Napos oldal főszereplőiben, hiszen ők sem átlagosak, a problémáik sem éppen hétköznapiak, de a végén mégis képesek megtalálni az igaz szerelmet. Hidd el, nálad sem lesz ez másképp! Halak: Aludj csak, én álmodom Igazán érzelmes alkat vagy, aki imád álmodozni, így számodra nem is kérdés, hogy a legromantikusabb filmek a kedvenceid. Sandra Bullock híres filmjében, az Aludj csak, én álmodomban is magadra ismertél, hiszen nálad is megesett már, hogy első látásra belezúgtál valakibe, akit még csak nem is ismertél. Számodra a tettek számítanak igazán, nem a szavak, és ha valaki képes viszonozni az érzéseidet, biztos, hogy soha többé nem lesz boldogtalan.
Jean-Louis Trintignant alig 20 évesen költözött Párizsba, hogy ott drámai színészetet tanuljon. 1951-ben debütált a színészi pályán, és a háború utáni korszak egyik legtehetségesebb francia színészének tartották. Pályája elején főként színházban dolgozott, míg az 1950-es évek közepén meg nem kapta első filmszerepét Brigitte Bardot oldalán. Ez igazi világsztárrá tette. Trintignant gazdag családból származott: nagybátyja az a Louis Trintignant volt, aki halálos balesetet szenvedett 1933-ban a Picardie Nagydíjon. Másik nagybátyja Maurice Trintignant Formula-1-es versenyző volt, aki kétszer nyerte meg a monacói nagydíjat és egyszer a Le Mans-i 24 órás autóversenyt is. Maga Jean-Louis is imádta az autóversenyzést, több versenyen is indult. Így nem volt meglepő, hogy Claude Lelouch rendező őt kérte fel 1966-os filmjének, az Egy férfi és egy nő nek egyik főszerepére. Ezzel a filmmel nemzetközi hírnevet szerzett magának. Trintignant katonai szolgálata miatt öt évre megszakította filmes karrierjét.
Talán közös vonásként említhető, hogy az érdeklődők nagy része már eleve szeret olvasni és nyitott az irodalom világára, és ezért gondolja úgy, hogy segítség lehet számára valamilyen elakadás vagy kérdés megoldásában. Hozzám legtöbbször fiatal felnőttek és felnőttek jönnek. A leggyakoribb problémák pedig a különböző életvezetési nehézségek, párkapcsolati elakadások, szülőkkel, rokonokkal való kapcsolat, pályaválasztás vagy általánosabb önismereti kérdések. Ezeken hogyan lehet segíteni az irodalommal? Nagyon szerteágazó lehet, hogy kinek és miben segít, de épp ez a sokszínűség teszi olyan érdekessé. Az az alapkiindulás, hogy egy szöveg közös elolvasása vagy épp a szöveg megalkotása kiváló lehetőség arra, hogy a róluk való beszélgetés során további, önismeretet fejlesztő vagy a mentális egészséget megőrző, illetve javító folyamatok induljanak el. Ezt pedig sokféle keretbe lehet ágyazni. Egy maszkot viselő férfi könyvet olvas egy padon a cseresznyefavirágzása idején 2021. március 22-én Tokióban, Japánban Fotó: Yuichi Yamazaki / Getty Images Hungary A filmekben gyakran előfordul, hogy a nyomozó a könyvespolcon felhalmozott könyvek címéből és témájából fejti meg az olvasó – legyen az az áldozat vagy az elkövető – személyiségét.