Jézus nem arra hív, hogy csukjuk be a szemünket és hagyjuk a dolgokat elmenni magunk mellett. Mert miután arra int, hogy ne ítéljünk, így folytatja: "Vajon a vak vezethet-e vakot? Nem esnek-e mindketten verembe? " (Lukács 6, 39) Jézust azt szeretné, hogy a vakokat segítsék abban, hogy rátaláljanak az útra. De a rossz vezetőket visszautasítja. A szövegösszefüggés alapján e kissé nevetséges vezetők éppen azok, akik ítélkeznek és elítélnek. Az ítélkezésről való lemondás nélkül nem lehet tisztán látni, és másokat a jó útra vezetni. Íme, vegyünk egy példát a két, VI. századi gázai szerzetes, Barsanuphe és János levelezéséből. Miután János felelősségre vont egy testvért hanyagsága okán, most attól szenved, hogy szomorúnak látja. Még bántja a dolog, amikor úgy érzi, most őt ítélik meg a testvérek. Hogy békét találjon, elhatározza, hogy többet nem szól senkinek, és csak azzal foglalkozik, amiért egyedül ő a felelős. De Barsanuphe megérteti vele, hogy Krisztus békéje nem a visszavonulásban van.
"Menthetetlen vagy, bárki légy, aki ítélsz, mert amiben másokat megítélsz, ugyanabban magadat ítéled el; hiszen ugyanazokat cselekszed te is, aki ítélkezel. " Róma 2:1. Könnyen jöhet, hogy másoktól jobbnak gondoljuk magunk, vagy az, hogy azzal vigasztaljuk magunk, hogy mi nem tesszük ugyanazokat a rossz dolgokat, amiket valaki más tesz. Azonban ha így gondolkodunk, csupán magunkat csapjuk be. Ugyanazok a bűnös hajlamok vannak saját emberi természetünkben is, és ha csak ítélünk másokat, ahelyett, hogy munkálkodnánk saját üdvösségünkön, akkor éppen ugyanazok a bűnök fognak uralkodni saját életünkben is. Magunkat ítélni Pál elmagyarázza, hogyan szabadulhatunk meg bűnös emberi természetünktől, amely megkötözött minden embert egész Ádám elesésétől fogva. "Mert ha magunkat ítélnénk, nem ítéltetnénk el. Amikor ítéltetünk, az Úrtól taníttatunk, hogy a világgal együtt el ne kárhoztassunk. " 1 Kor. 11:31-32. Amikor úgy döntünk, hogy abbahagyjuk mások ítélését és helyette magunkat ítéljük, akkor egész új élet kezdődik!
20. Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket. 21. Nem minden, a ki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megy be a mennyek országába; hanem a ki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. 22. Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-e, és nem a te nevedben űztünk-e ördögöket, és nem cselekedtünk-e sok hatalmas dolgot a te nevedben? 23. És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők. 24. Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, a ki a kősziklára építette az ő házát: 25. És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; de nem dőlt össze: mert a kősziklára építtetett. 26. És valaki hallja én tőlem e beszédeket, és nem cselekszi meg azokat, hasonlatos lesz a bolond emberhez, a ki a fövényre építette házát: 27. és beleütköztek abba a házba; és összeomlott: és nagy lett annak romlása. 28. És mikor elvégezte Jézus e beszédeket, álmélkodik vala a sokaság az ő tanításán: 29.
Mert így dontottel megitelted számodra o kell o nem! :) ennyi... engedd el ezt kibazsott sok huylseget kitaláltak már a világon és embereket basznak szanaszét a faszsagggal! Elmebeteg idióta világ, pl másik meg ilyen ostobasag amikor mondjak haragudj nyugodtan de ne gyűlölj utalj:) másképp mondod.... valaki így mondja jajj de utálom gyulolom:) közben meg csak "nem kedveli" vagy haragszik.. ezt meg lehet ugye mert így mondod... :) van annyi faszag a bibliban is meg az eletben. Engedd el! Ezeket az ontovenyu ostoba embereket is keruld el vagy hagyd rá... o is teszi másképpen mondja ezek nézőpont kérdése mind.... pl jajj hogy nezel ki mint egy szakadkukas, valaki viccel rajta valaki megsértődik valki igazat vall mert tényleg az lehet:) a miylen a szemüveged! Ennyi.. ha rossz napod van lehet bunkonak jött le ha nem akkor vicces... pl neten chaten sorsdöntő egy szmajli iylenkor:) hogy vagy bunko volt vagy viccelt:) annyi felreertes van... 2020. máj. 21. 00:49 Hasznos számodra ez a válasz? További kérdések: